Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου, 2022

SEO για εικόνες: Ο απόλυτος οδηγός

Το SEO (=βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για την απόδοση στις μηχανές αναζήτησης) περιλαμβάνει πολλά διαφορετικά μέρη. Για τους πολυάσχολους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων είναι δελεαστικό να παραλείψουν κάποια από τα μικρότερα βήματα που αφορούν το on-site SEO.

Κάθε μικρό πράγμα που μπορείτε να κάνετε για να ενισχύσετε το SEO της ιστοσελίδα σας, κάνει τη διαφορά – ειδικά αν είναι κάτι που άλλες ιστοσελίδες μπορεί να παραβλέπουν. Το να αφιερώσετε λοιπόν λίγο χρόνο και να βελτιστοποιήσετε τις εικόνες σας είναι ένα απλό και σημαντικό βήμα για να κάνετε την ιστοσελίδα σας πιο ανταγωνιστική στις μηχανές αναζήτησης. Είναι κάτι το οποίο διαφεύγει της προσοχής πολλών επιχειρήσεων και γι’ αυτό ακριβώς μπορεί να σας δώσει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για να πιάσετε τις λέξεις-κλειδιά που είναι σημαντικές για τις SERPs (σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης).

Όπως συμβαίνει στις καλύτερες πρακτικές SEO, τα περισσότερα βήματα που σχετίζονται με το SEO εικόνων βελτιώνουν επίσης την εμπειρία των επισκεπτών. Έτσι, η δουλειά που θα κάνετε δεν θα αυξήσει μόνο τις πιθανότητες να βρουν οι χρήστες την  ιστοσελίδα σας, αλλά το αποτέλεσμα θα τους αρέσει και θα θελήσουν να παραμείνουν περισσότερο χρόνο σε αυτή.

Γιατί οι εικόνες είναι σημαντικές για το SEO

Όταν μιλάμε για  SEO σκεφτόμαστε περισσότερο το κείμενο και τις λέξεις-κλειδιά, παρά τις εικόνες οι οποίες καταρχήν, αποτελούν σημαντικό μέρος του user experience.

Σκεφτείτε το: αν βρεθείτε σε μια ιστοσελίδα που έμοιαζε με έγγραφο του Word δηλαδή τίποτε άλλο παρά μόνο κείμενο σε λευκό φόντο, δεν θα νιώθατε ότι ο ιστότοπος ήταν αξιόπιστος.

Με την πάροδο των ετών, έχουν διεξαχθεί μελέτες που επιβεβαιώνουν ότι οι εικόνες βοηθούν τους ανθρώπους να επεξεργάζονται τις πληροφορίες γρηγορότερα και να τις θυμούνται πιο αποτελεσματικά. Αυτό σημαίνει ότι οι εικόνες μπορούν να κάνουν το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας πιο ελκυστικό. Αυτό έχει σημασία για το SEO, επειδή ο αλγόριθμος της Google δίνει προσοχή στις μετρήσεις συμπεριφοράς που αντικατοπτρίζουν το user experience του χρήστη, όπως τα bounce rates και ο χρόνος που περνούν οι επισκέπτες σε μια ιστοσελίδα.

Oι εικόνες μπορούν επίσης να βελτιστοποιηθούν για να ενισχύσουν πιο άμεσα το SEO.

Ενώ οι περισσότεροι επισκέπτες της σελίδας σας θα δουν μόνο την ίδια την εικόνα, οι μηχανές αναζήτησης βλέπουν κείμενο πίσω από την εικόνα, το οποίο μπορείτε να συμπληρώσετε για να τους πείτε τι θέλετε να δουν.

11 συμβουλές για να βελτιώσετε το SEO των εικόνων σας

Ακολουθήστε αυτές τις συμβουλές για να βελτιστοποιήσετε τις εικόνες στην ιστοσελίδα σας για τις μηχανές αναζήτησης.

  1. Χρησιμοποιήστε σχετικές και υψηλής ποιότητας εικόνες με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας  Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για τo user experience. Μια εικόνα που δεν σχετίζεται με το περιεχόμενο της σελίδας θα μπερδέψει τον χρήστη, ενώ μια εικόνα που είναι θολή ή κακώς περικομμένη απλά θα κάνει τη σελίδα σας να φαίνεται αντιεπαγγελματική. Βεβαιωθείτε ότι κάθε εικόνα που χρησιμοποιείτε έχει σαφή σχέση με το περιεχόμενο της σελίδας.
    Πρέπει να είστε προσεκτικοί ώστε να μην χρησιμοποιήσετε εικόνες για τις οποίες δεν έχετε τα δικαιώματα. Μπορείτε να βρείτε πολλές πηγές στο διαδίκτυο που παρέχουν δωρεάν εικόνες και οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν από εταιρείες. Εργαλεία σχεδιασμού DIY, καθιστούν πλέον τη δημιουργία πρωτότυπων γραφικών προσιτή, γρήγορη και εύκολη, ακόμη και για μη σχεδιαστές.
  2. Προσαρμόστε το όνομα αρχείου.  Αυτό είναι ένα από τα πιο εύκολα βήματα και εντυπωσιάζει το γεγονός ότι κανείς δε το κάνει.  Πριν προσθέσετε μια εικόνα στην ιστοσελίδα σας, αφιερώστε χρόνο για να προσαρμόσετε το όνομα του αρχείου. Αλλάξτε το σε κάτι που είναι σχετικό με την εικόνα και αν είναι δυνατόν να περιλαμβάνει μία από τις λέξεις-κλειδιά που έχετε επιλέξει για την ιστοσελίδα σας. Για παράδειγμα, αν η ιστοσελίδα σας αφορά ένα προϊόν σακίδιο πλάτης που πουλάτε, η εικόνα θα μπορούσε να έχει το όνομα brandname-backpack. jpg.
    Οι περισσότεροι επισκέπτες δεν θα δουν ποτέ το όνομα του αρχείου, αλλά σας δίνει έναν τρόπο να παρέχετε στις μηχανές αναζήτησης περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τι υπάρχει στη σελίδα και τις καλύτερες λέξεις-κλειδιά για να το συσχετίσουν.
  3. Χρησιμοποιήστε κείμενο alt.  Αυτό είναι ένα άλλο μέρος της ιστοσελίδας που οι περισσότεροι επισκέπτες δεν βλέπουν, αλλά οι μηχανές αναζήτησης βλέπουν. Μπορείτε να παρέχετε κείμενο alt για κάθε εικόνα που προσθέτετε στην ιστοσελίδα σας, το οποίο θα εμφανίζεται στη θέση της εικόνας σας εάν ένας browser αντιμετωπίζει προβλήματα κατά το loading ή εάν ένας επισκέπτης χρησιμοποιεί screen reader.Αυτό το κείμενο αποτελεί ένα ακόμη μέρος της σελίδας που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να δηλώσετε στις μηχανές αναζήτησης τι αφορά η σελίδα. Να ενημερώνετε πάντα το κείμενο alt για τις εικόνες σας. Συμπεριλάβετε την κύρια λέξη-κλειδί για τη σελίδα και κάτι περιγραφικό για την ίδια την εικόνα. Έτσι, αυτά τα λίγα λεπτά που αφιερώνετε  για να δώσετε ώθηση στο SEO σας μπορούν επίσης να κάνουν την εμπειρία της ιστοσελίδα σας πιο περιεκτική για τους επισκέπτες.
  4. Προσθέστε λεζάντες εικόνων.  Οι λεζάντες είναι ένα ακόμη πεδίο κειμένου που έχετε την επιλογή να συμπεριλάβετε για κάθε εικόνα στην ιστοσελίδα σας, αλλά αυτή τη φορά είναι ένα πεδίο που μπορούν να δουν οι επισκέπτες σας. Εάν βγάζει νόημα, χρησιμοποιήστε το πεδίο λεζάντα για να προσθέσετε μια επεξήγηση της εικόνας ή για να δώσετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτήν σε αυτόν που τη βλέπει. Οι λεζάντες των εικόνων μπορούν ενδεχομένως να αποτελέσουν μια ακόμη ευκαιρία για να συμπεριλάβετε μία λέξη-κλειδί για την ιστοσελίδα.
    Η προσθήκη λεζάντας είναι γενικά μια καλή ιδέα, αλλά δεν υπάρχει ένας σαφής κανόνας για το πώς να τη χρησιμοποιείτε καλύτερα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι λεζάντες μπορούν να αποτελέσουν μια καλή ευκαιρία για να προσθέσετε την προσωπική σας πινελιά ή να προσθέσετε ένα αστείο. Αν αυτό βελτιώνει το user experience του χρήστη περισσότερο από ό,τι η προσθήκη της λέξης-κλειδί θα βελτίωνε το SEO σας, τότε είναι η καλύτερη επιλογή.
  5. Μειώστε το μέγεθος του αρχείου εικόνας.  Έχετε δουλέψει σκληρά να βρείτε ή να δημιουργήσετε μία εικόνα και το επόμενο βήμα είναι να την ανεβάσετε στην ιστοσελίδα σας? Όχι ακόμα! Συχνά, το μέγεθος του αρχείου μιας εικόνας είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που πρέπει να είναι για να εμφανίζεται στην ιστοσελίδα σας. Αν αφιερώσετε μερικά δευτερόλεπτα πριν το φορτώσετε για να μειώσετε το μέγεθος του αρχείου, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι δεν θα επιβραδύνει την ταχύτητα της ιστοσελίδα σας. Η ταχύτητα της ιστοσελίδας σας αποτελεί παράγοντα κατάταξης στο SEO, οπότε αν οι επισκέπτες σας πρέπει να περιμένουν αρκετή ώρα μέχρι να φορτώσει μια σελίδα, αυτό είναι κακό για το user experience και το SEO σας.
    Μπορείτε να κάνετε την ιστοσελίδα σας πιο γρήγορη και ταυτόχρονα να προβάλλετε τις εικόνες σε υψηλή ανάλυση, αλλάζοντας το μέγεθος των αρχείων εικόνων σας πριν τα φορτώσετε στην ιστοσελίδα σας. Συχνά αυτό είναι εύκολο να γίνει με προγράμματα που περιλαμβάνονται στους περισσότερους υπολογιστές, όπως το Preview του Mac ή το Microsoft Paint. Ή αν έχετε το Adobe Photoshop, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την εντολή “save for web” για να σας βοηθήσει να βρείτε το μικρότερο δυνατό μέγεθος αρχείου που εξακολουθεί να παρέχει καλή ανάλυση.
  6. Βρείτε τη σωστή αναλογία ποιότητας-μεγέθους.  Αυτό το κομμάτι είναι λίγο δύσκολο, επειδή θέλετε οι εικόνες σας να φαίνονται πραγματικά καλές, αλλά δεν θέλετε να είναι αρκετά μεγάλες ώστε να επιβραδύνουν την ιστοσελίδα σας. Καθώς λοιπόν ακολουθείτε τα παραπάνω βήματα, προσέξτε να μην γίνει ξαφνικά η εικόνα σας θολή ή να μην αρχίσει να εμφανίζεται τόσο μικρή που να μην μπορείτε να καταλάβετε τι είναι. Δοκιμάστε κάθε εικόνα της ιστοσελίδα σας σε πολλούς τύπους συσκευών και μεγέθη οθόνης για να σιγουρευτείτε ότι εξακολουθεί να φαίνεται καλή ακόμη και μετά τη μείωση του μεγέθους.
  7. Επιλέξτε τον σωστό τύπο αρχείου.  Πιθανόν να έχετε παρατηρήσει ότι υπάρχουν τρεις κύριοι τύποι αρχείων εικόνας, αλλά μπορεί να μην έχετε κατανοήσει πραγματικά τη διαφορά μεταξύ του καθενός. Η κατανόηση των διαφορετικών τύπων αρχείων μπορεί να σας βοηθήσει να επιλέξετε τον καλύτερο για τις ανάγκες σας:
    – Το JPG είναι μια από τις πιο κοινές μορφές αρχείων επειδή χρησιμοποιεί μικρά μεγέθη αρχείων και υποστηρίζεται ευρέως. Αλλά η ποιότητα της εικόνας δεν είναι πάντα τόσο καλή όσο με τα αρχεία PNG και δεν υποστηρίζει διαφανή backround οπότε υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις όπου το JPG δεν θα λειτουργήσει.
    – Το PNG είναι μια μορφή αρχείου για εικόνες το οποίο παρέχει υψηλή ανάλυση και μπορεί να υποστηρίξει μια περιγραφή κειμένου της εικόνας που είναι καλή για το SEO. Το κύριο μειονέκτημα του PNG είναι ότι τείνει να απαιτεί μεγαλύτερα μεγέθη αρχείων από τα JPG και GIF. Συχνά είναι καλύτερο για πολύπλοκες εικόνες και εικόνες που περιλαμβάνουν κείμενο.
    -Το GIF δεν υποστηρίζει τόσο μεγάλη γκάμα χρωμάτων όσο τα άλλα δύο, αλλά μπορεί να είναι μια καλή επιλογή για απλούστερες εικόνες. Υποστηρίζει μικρά μεγέθη αρχείων.
    Για φωτογραφίες, το JPG λειτουργεί συχνά καλά. Για τα σχεδιασμένα γραφικά, τα GIF και PNG είναι πιο συνηθισμένα και αν χρειάζεστε μια έκδοση υψηλότερης ποιότητας, το PNG είναι η καλύτερη επιλογή.
  8. Προσθέστε εικόνες στο sitemap.  Η Google ενθαρρύνει τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων να υποβάλλουν ένα sitemap για να τους βοηθήσει να ανιχνεύσουν καλύτερα τις σελίδες σας και να τις προσθέσουν στο index. Σας επιτρέπουν επίσης να συμπεριλάβετε εικόνες στο sitemap σας ή εναλλακτικά, να δημιουργήσετε έναν ξεχωριστό sitemap εικόνων για να τον υποβάλλετε.
    Δίνοντας στη Google σαφείς πληροφορίες σχετικά με τις εικόνες στην ιστοσελίδα σας, αυξάνετε την πιθανότητα εμφάνισής τους στην Αναζήτηση εικόνων της Google, γεγονός που αυξάνει τη συνολική ευρεσιμότητα της ιστοσελίδα σας.
  9. Χρησιμοποιήστε responsive εικόνες.  Μέχρι τώρα, πιθανώς έχετε ακούσει τα πάντα για τις responsive ιστοσελίδες. Βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα σας φαίνεται καλά σε όλους τους τύπους συσκευών, δηλαδή ότι είναι Responsive το οποίο σημαίνει ότι  φαίνεται καλά ανεξάρτητα από το μέγεθος της οθόνης ενώ παράλληλα διασφαλίζεται ότι όλοι οι χρήστες βλέπουν τις ίδιες πληροφορίες. Η χρήση responsive εικόνων αποτελεί μέρος αυτού.
  10. Χρησιμοποιήστε Schema, όπου χρειάζεται.  Η σήμανση Schema είναι ένα ακόμη εργαλείο που έχετε για να πείτε στην Google τι υπάρχει σε μια σελίδα. Για ορισμένους τύπους περιεχομένου, παρέχει στις μηχανές αναζήτησης δεδομένα που τις βοηθούν να προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες στους χρήστες που πραγματοποιούν αναζητήσεις απευθείας στο SERP. Όταν αναζητάτε μια συνταγή ή ένα προϊόν και βλέπετε βαθμολογίες , τιμές ή πληροφορίες αποθέματος δίπλα στο αποτέλεσμα στο Google, αυτό συμβαίνει επειδή η ιστοσελίδα  χρησιμοποιεί schema markup.
  11. Φιλοξενήστε εικόνες στην δική σας ιστοσελίδα.

Για αυτό τον λόγο στην MultiHost έχουμε επενδύσει σε μια πολυτελή αξιόπιστη υποδομή, ενώ διαθέτουμε ελληνικούς servers σε CLOUD πλατφόρμα στο κορυφαίο ελληνικό datacetner, το LAMDAHELLIX με το μεγαλύτερο uptime του ανταγωνισμού (αν και εγγυόμαστε το 99,9% στην πραγματικότητα έχουμε 100%).
Οι επιδόσεις είναι κορυφαίες όχι μόνο λόγω του ισχυρού hardware αλλά και λόγω σύνδεσης GR-IX αλλά και του configuration που μπορούμε να παρέχουμε με την πολυετή εμπειρία μας στο server administration που θα σας εξασφαλίσει ομαλή λειτουργία, μέγιστο performance σε συνδυασμό με την ασφάλεια σε επίπεδο που λίγοι μπορούν να παρέχουν παγκοσμίως!

Γνωρίστε την προσιτή πολυτέλεια του ελληνικού web hosting στους Premium Cloud Servers της MultiHost, σε μια υπερσύγχρονη υποδομή με σύνδεση μέσω GR-IX για ultra fast ταχύτητες και εξασφαλισμένη την απόλυτη διαθεσιμότητα.

Σχετικές αναρτήσεις

Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies και ως εκ τούτου συλλέγει πληροφορίες σχετικά με την επίσκεψή σας για να βελτιώσει τον ιστότοπό μας (αναλύοντας), να σας δείξει περιεχόμενο στα Social Media και σχετικές διαφημίσεις. Δείτε τη σελίδα μας cookies για περισσότερες λεπτομέρειες ή συμφωνήστε κάνοντας κλικ στο κουμπί "Αποδοχή".

Ρυθμίσεις cookie

Παρακάτω μπορείτε να επιλέξετε ποιο είδος cookies επιτρέπετε σε αυτόν τον ιστότοπο. Κάντε κλικ στο κουμπί "Αποθήκευση ρυθμίσεων cookie" για να εφαρμόσετε την επιλογή σας.

ΛειτουργικότηταΟ ιστότοπός μας χρησιμοποιεί λειτουργικά cookies. Αυτά τα cookies είναι απαραίτητα για να λειτουργήσει ο ιστότοπός μας.

ΑναλυτικάΟ ιστότοπός μας χρησιμοποιεί αναλυτικά cookies για να καταστεί δυνατή η ανάλυση του ιστότοπού μας και η βελτιστοποίηση για τους σκοπούς του a.o. τη χρηστικότητα.

Social mediaΟ ιστότοπός μας τοποθετεί cookies μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να σας δείχνει περιεχόμενο τρίτων, όπως το YouTube και το FaceBook. Αυτά τα cookies ενδέχεται να παρακολουθούν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΔιαφήμισηΟ ιστότοπός μας τοποθετεί διαφημιστικά cookies για να σας εμφανίζει διαφημίσεις τρίτων με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Αυτά τα cookies ενδέχεται να παρακολουθούν τα προσωπικά σας δεδομένα.

ΑλλαΟ ιστότοπός μας τοποθετεί cookies τρίτων από άλλες υπηρεσίες τρίτων που δεν είναι Αναλυτικές, Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ή Διαφημιστικές.